Portakal Haber Ajansı
ANASAYFA HABER ARA FOTO GALERİ VİDEOLAR ANKETLER SİTENE EKLE RSS KAYNAĞI İLETİŞİM

HABER ARA


Gelişmiş Arama

ÖNEMLİ LİNKLER



Nöbetçi Eczaneler

TESKİ-TELEKOM Müşteri hizmetleri personeli ne iş yapar?

Ramazan KANGAL

28 Temmuz 2016, 20:10

Ramazan KANGAL

TESKİ-TELEKOM Müşteri hizmetleri personeli ne iş yapar?

Son yıllarda özel veya resmi kuruluşlar müşterilerinin sorunlarını çözmek amacı ile müşteri hizmetleri adı altında birim kurarak, yahut 444'lü telefonlar veya buna benzer numaralar ile hizmet vermeye çalışmaktadırlar.

      Şu ana kadar bir çok müşteri hizmeti telefon numarası ile hizmet almaya çalıştım, ancak büyük kısmından başarılı olamadım. Kurum temsilcilerinden, bırakınız hizmet  almayı, zaten sorun sebebi ile gergin bulunan müşterilerini daha da germeyi başarmaktadırlar. Bir çok müşteri temsilcisi eğitimden aldıkları kalıplaşmış kelimeleri sürekli söyleyerek hizmet verdiklerini sanıyorlar, bu şekilde davranan müşteri temsilcisi bırakın sorunu çözmeyi bazen sizi dinlemekten kaçınmak için telefonu bile kapatır. Bu tarz davranan müşteri temsilcisi, müşterisini kendi başına sorunu çözmeye itmektedir. Başının çaresine bak tavırlarıyla, bunu bilinçsizce yönlendirmektedirler.
      Müşteri temsilcilerinin bir çoğu  başarısızlığını müşteriye yalan atarak çözmeye çalışmakta, çünkü müşterinin uzaktan çözüm talep etmesi nedeniyle, aynı müşteriyle bir daha, herhangi bir şekilde karşılaşmayacağını düşünerek bu tarz davranmaktadır. Bir çok müşteri temsilcisi inisiyatif alarak çözüm formülü üretmekten kaçınmaktadır.
     Önce Türkiye çapında hizmet veren, TELEKOM müşteri hizmetlerinden örnek vereyim, bir haftadır yaşadığım internet  kopma sorunu ile yaşadıklarımı kısaca yazayım,  ilk aradığımda bana ağ yapılandırma ayarlarını yaptırmaya çalıştılar,”ayarlarım var" dememe rağmen "benim dediklerimi yapman lazım aksi halde yardım edemem“dedi,  ben sadece onun dediklerini dinledim, mevcut olan ayarlar yapıldığını beyan etmem üzerine "arızanız düzelecek"  dedi, IP adresi aldığımı verilerimin düzgün olduğunu söyledi, ancak değişen bir şey yoktu, sorun devam ediyordu. En sonunda modem arızası olduğunu, modem firmasını aramam gerektiğini tarafıma ilettiler, birkaç kez de modem firması ile görüşme sağladım, en sonunda Türk Telekom teknik ekibi işyerime geldi, modemin arızalı olduğunu, garanti kapsamında tamire göndermem gerektiğini bana ilettiler.  Bende kendilerine "yedek modem veriniz"  dedim, ancak modem veremeyeceklerini beyan ettiler, modemin müşteri hizmetlerini de aradım onlarda arızalı modemi kendilerine göndermemi istediler, onlardan da "yedek modem" istedim, ancak böyle bir uygulama olmadığını tarafıma bildirdiler, kendilerine Mali müşavir olduğumu ve müşterilerimin işlerinin  yasal olarak internet ortamında yapılma zorunluluğunu ve yapılacak iş ile işlemlerin süreli olduğunu, süresinde sonra verilecek beyanlara cezalı işlem yapıldığını ilettim, bu durumda nasıl bir çözüm üreteceklerini sorduğumda, kendileri bana yeni bir modem alarak kullanmamı, arızalı modeminde tamir için gönderilmesini söylediler, bu durumda çözüm için Türk Telekom müşteri hizmetlerini aradım, aradığımda "yedek modemimi"  İl müdürlüğünden almam gerektiğini söylediler bende kendilerine İl Müdürlüğü görevlilerinin "yedek modem vermiyeceklerini" bana söylediklerini beyan etmem üzerine, Müşteri hizmetlerindeki ilgili,  şikayet kaydı oluşturdu, ancak şikayet kaydı sonradan kapatıldı, tekrar müşteri hizmetlerini aramam üzerine bu kez de çıkan müşteri temsilcisinin, İl müdürlüğü tarafından yedek modem uygulaması olmadığını söylemesi üzerine telefonu kapattım.  Ancak ertesi günü Tekirdağ TELEKOM İl Müdürlüğünü aradığımda 1,5 aylık yedek modem verilmekte olduğu, modemin imza karşılığında teslim edildiğinden gelip almam söylendi, böylelikle çok basit çözümü Türk Telekom Müşteri hizmetleri sayesinde, 7 (YEDİ) günde, beni sinir küpü yaparak çözümledi... Basit bir işi günlerce sürdüren müşteri temsilcisinin suçu yok, SUÇ ona o işi ve işlemlerin çözüm yollarını öğretmeyende. Elemanlara İŞİ ve İşlemleri Nasıl yapacağını öğretip, uygulamalı olarak, işi yapılışını göstermeden müşteri temsilcisi yaparsanız, aynısını yaşar boşu boşuna günlerce uğraşırsınız, mücadeleden bıkar, işi kendiniz çözersiniz.
           Bu durumda, müşteri temsilcisi ve işveren kurumda iyi bir hizmet verdiğini düşünür. Ancak, böyle olmadığı bilinsin istedim.
            Bakın TESKİ müşteri hizmetlerini de anlatayım, Eski Vali konağı Caddesi olarak bilinen Cadde de yol kenarına mazgal yapmaları sırasında mazgalın yaklaşık 50 m uzağına yaptıkları betonu kepçe ile taşımaları sırasında hiçbir çevre güvenliği almadıkları gibi yolu da trafiğe kapatmadan iş yapmaları nedeni ile yolun açık olduğu düşüncesi ile kepçenin arkasından gider iken kepçe durdu, kepçeyi kullanan şahıs el kol hareketi ile yolu kapattığını söyliyerek yolun orta yerinde kaldık, durumu TESKİ müşteri hizmetleri numarası 185'i arayarak durumu anlattım, anlatmam sırasında adresi verirken beni müşteri temsilcisi sinir etti, yüksek sesle konuşmam sebebi ile telefonu yüzüme kapattı, tekrar aradığımda da bir başka müşteri temsilcisi  çıktı beni yetkili birine aktaracağını söyliyerek telefonu yetkiliye aktardı, ancak kendisinin kim olduğunu ve ne iş yaptığı sormama rağmen söylemedi, bu durumda olayı anlattım, kendisi olayla ilgilenip sorunu gidereceğini söyledi, ancak beni arayan olmadığı gibi işin yapıldığı yerden bu kez yürüyerek geçtim, ancak yine hiçbir tedbir alınmamıştı.
            Bu anlattıklarıma göre mevcut olan müşteri temsilcileri sorunu çözmeyerek, sadece kendilerine  geçim kaynağı olarak görmekte, buna benzer bir çok müşteri hizmetleri var, ancak sıkıntılar eğitimle değil, tüketicilerin bilinçlenmesi ile ortadan kalkabilir.

Pha'nın NOTU: Yukarda yazarımız Yaşar Ramadan KANGAL çok güzel ÖZEL'de tespitler yapmıştır. Bu sorunlar gittikçe Genelleşebiliyor. Bu nedenle, ÇAĞRI Merkezli ve Müşteri Hizmetleri adı verilen, TELEFON Numaralı ÇÖZÜMLEMELERDE, sorun karşımıza çıkabiliyor. Hatta HUKUK BÜROSU ADI Verilen, fakat HUKUK'a olan BAKIŞIMIZI DEĞİŞTİREN, Yasadışı eylem ve söylemlere fırsat veren uygulamalarla bile karşılaşmak mümkün. BANKACILIK KURUMLARI, Enerji KURUMLARI yani vatandaşın kurumsal olduğuna inanıp-güvendiği DAĞLAR çatırdıyor. GENEL MÜDÜR ve Sorumlu Müdür pozisyonlarındaki yöneticilerin bu durumu incelemelerini öneriyoruz. Çünkü, bu konuda bir sürü şikayet birikmiş, HABER OLMAK için sırasını bekliyor. Bir kısmını önlemek elinizde...

Bu haber 1789 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit
YAŞLANINCA YAPILMAYACAKLAR LISTESI!10 Eylül 2020

ANKET

SANAL BASIN'ın İnternet Tiraj Değerlendirmelerini İnandırıcı Buluyormusunuz? SANAL BASIN'ı Ne Kadar Önemsiyorsunuz?






Tüm Anketler

Şans Oyunları

booked.net

Dost Siteler





















sanalbasin.com uyesidir Toplist25
Twitter Facebook

Tüm hakları Portakal Haber Ajansına aittir kaynak belirtilmeden yazı ve görsellerin kullanılması yasaktır (c) 2013..2018 | Powered by SoykanSoft
RSS Kaynağı | Yazar Girişi | Yazarlık Başvurusu