Portakal Haber Ajansı
ANASAYFA HABER ARA FOTO GALERİ VİDEOLAR ANKETLER SİTENE EKLE RSS KAYNAĞI İLETİŞİM

HABER ARA


Gelişmiş Arama

HABER ARA


Gelişmiş Arama

HABER ARA


Gelişmiş Arama

EN ÇOK OKUNANLAR

EN ÇOK OKUNANLAR

EN ÇOK OKUNANLAR

ÖNEMLİ LİNKLER



Nöbetçi Eczaneler

Doğru e-Mail Kullanımı

Soykan OZCELIK

12 Aralık 2015, 00:07

Soykan OZCELIK

Günümüzün en popüler iletişim aracı şüphesiz internet. Bu koca dünyanın da kendi içinde birçok alternatifi var.

İş yaşamında birçok kişiyle ve pozisyonla iletişim halindeyiz. Duygu ve düşüncelerimizi doğru bir şekilde karşı tarafa aktarmadığımız takdirde yanlış anlaşılmalar ve sorunlarla karşılaşmaktayız. Teknoloji, hayatımızı değiştirdi. Artık ofislerimizde yüzyüze görüşmelerden daha çok yazılı iletişim şekli olan e-postayı kullanmaktayız. Yazılı iletişim, sözlü iletişime göre çok daha zor olan bir iletişim metodudur. Çünkü; sözlü iletişimde kullandığımız Beden dilini ve ses tonunu yazılı iletişimde kullanabilmemiz teknik açıdan mümkün değildir. Bunun için zamanla yazılı iletişime yüz hareketlerini temsil eden semboller eklenmiştir J

Bunlardan en önemlisi olan mail [e-posta] nasıl yazılmalı? Mail yazarken dikkat edilmesi gerekenler; Kurumsal üslup kullanarak mail yazma incelikleri bir bakalım.

Gönderdiğiniz maillerin okunmadan “okundu olarak işaretle”nmesini veya direk çöp kutusuna gönderilmesini istemiyorsanız dikkat etmeniz gereken bazı kurallar (kalıplar) var. Daha da önemlisi: iş dünyasında kullanacağınız maillere sağlıklı geri dönüşler alabilmelisiniz.

Kariyerinizi olumlu etkileyebilecek, isteklerinize olumlu geri dönüşlere sebep olacak, çözümlerinizi hızlandıracak, sağlıklı iletişimin temeli olan mail nasıl yazılmalı? Aşağıda ideal bir mail örneği görmektesiniz.

(To) Alıcı veya Kime: soykanozcelik@outlook.com

Carbon Copy(Karbon Kopya ) Bilgi CC: Diger-ilgili-okuyucu@outlook.com

BCC/Blind Carbon Copy (Gizli Karbon Kopya ) Bilgi BCC: Mail-adresi-paylasilmamasi-gereken-kisi@outlook.com

(Subject) Konu: Etkili ve Doğru Mail Nasıl Yazılır

Merhaba Sayın okur,

Kurumumuzda doğru üslup kullanarak mail yazma konusunda eğitim planlamaktayız. Katılımınız bizler için önemlidir. Lütfen bu makaleyi sonuna kadar okuyunuz.

İyi Çalışmalar.

İmza: Soykan ÖZÇELİK – GSM:542xxxxxxx | soykanozcelik.wordpress.com yazarı

Kurumsal Mail/E-Posta Yazarken Dikkat Edilecek Temel Noktalar:

  1. İletişim kurulması amaçlanan ilk kişiyi (To)ALICI: satırına yazmak
  2. Mesajın ilgilendirdiği diğer kişileri (Carbon Copy) BİLGİ CC: satırına yazmak
  3. Varsa; diğer alıcıların görmesini istemediğiniz (mail adresi gizlenecek) kişiyi (Blind Carbon Copy) BİLGİ BCC satırına yazmak
  4. Muhakkak konu belirtmek. Çünkü: gönderilen meillerde karşı tarafa ulaşan ilk bilgi (Subject) KONU‘dur. Konu satırına yazacağınız başlık mailinizin okunup okunmayacağını veya okunmak için ertelenip ertelenmeyeceğini belirleyen en önemli faktördür, 3-4 kelimeyi geçmemelidir. Konusuz mailler ciddiyetten uzak olarak algılanır.
  5. Noktalama işaretleri peş peşe kullanılmamalıdır. Cümlelerin sonuna,”????” ya da “!!!!” gibi noktalama işaretlerinin art arda konularak oluşturulan e-postalar profesyonel değildir
  6. E-posta ile beraber ekli dosya gönderecekseniz; göndereceğiniz dosyanın uzantısı evrensel standartta olmalıdır, (Word=.doc, Excel=.xls, Powerpoint=.ppt, vb), Ek dosyayı alıcının değiştirmesini istemiyorsanız ya da her bilgisayarda uygun olarak açılmasını istiyorsanız evrensel PDF formatında gönderilmelidir
  7. Mail içeriğine (mesaja) Selamlama ile başlamak. Selamlanın ardından yeni paragrafa geçmek
  8. Alıcıya verilmek istenen mesajı kısa ve net olarak iletebilmek, iş esnasında alıcının zamanını öldürmeyecek şekilde akıcı bir mail yazmak ve imla kurallarına dikkat etmek ve yazınızı mutlaka parağraflara bölmek, aksi halde ne anlattığınızı kimse anlamayacağı için okumayı yarıda bırakıp silebilir!
  9. Mesajı uğurlama (iyi günler, iyi işler, kolay gelsin vs) ile kapatmak
  10. İmzanızı eklemek (İsim, departman, irtibat vs gerekli gördüğünüz bilgiler)

Bunların dışında temel yazım tekniklerini zaten biliyorsunuz. Yine de en çok yapılan hatalar konusunda kısa bir paragraf eklemek istedim. Özel isimlerin ilk harfini büyük yazmayı unutmayın, CAPS LOCK açık kaldı ve tüm maili büyük harfle yazdıysanız derhal silip yeniden yazın. Çünkü yazılı iletişimde paragrafın tamamını BÜYÜK harfle yazmak kabalık olarak nitelendirilir. Türkçe imla kurallarına dikkat ettiğiniz gibi kelimeleri de kısaltarak yazmayınız. Mrb, görş, kib gibi messenger ağzı kısaltmalardan, konuşma ağzı ile yazmaktan uzak durmanız da kurumsal üslupla yazılması gereken bir mail için önemli etkenlerdir.

Bu haber 1240 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit
Kırklareli POSTASI Müstakil Olmalı..!29 Aralık 2015
Kırklareli POSTASI Müstakil Olmalı..!29 Aralık 2015
Kırklareli POSTASI Müstakil Olmalı..!29 Aralık 2015

ANKET

SANAL BASIN'ın İnternet Tiraj Değerlendirmelerini İnandırıcı Buluyormusunuz? SANAL BASIN'ı Ne Kadar Önemsiyorsunuz?






Tüm Anketler

ANKET

SANAL BASIN'ın İnternet Tiraj Değerlendirmelerini İnandırıcı Buluyormusunuz? SANAL BASIN'ı Ne Kadar Önemsiyorsunuz?






Tüm Anketler

ANKET

SANAL BASIN'ın İnternet Tiraj Değerlendirmelerini İnandırıcı Buluyormusunuz? SANAL BASIN'ı Ne Kadar Önemsiyorsunuz?






Tüm Anketler

HAVA DURUMU

Detaylı bilgi için resmin üzerine tıklayın.

HAVA DURUMU

Detaylı bilgi için resmin üzerine tıklayın.

Atatürk Köşesi


Dost Siteler

















sanalbasin.com uyesidir Toplist25
Twitter Facebook

Tüm hakları Portakal Haber Ajansına aittir kaynak belirtilmeden yazı ve görsellerin kullanılması yasaktır (c) 2013..2017 | Powered by SoykanSoft
RSS Kaynağı | Yazar Girişi | Yazarlık Başvurusu